A vizsga sikerült, tanulságok

 2010.03.29. 01:48

A vizsgát március 22-én kezdtem a gyakorlati résszel, második vizsgázóként. Fázis 1 klinikai vizsgálat protokollját kellett összeállítani mindegyik vizsgázónak. A vizsga a protokoll megbeszélése volt. A GCP-t kell ismerni, semmilyen meglepőt nem kérdeztek.

 Március 24-én öt vizsgázóból elsőként kezdtem a szakvizsgán. Az alapszakmám, és napi tevékenységem alapján kérdeztek. A farmakológiai kérdések a klinikai tevékenységhez kapcsolódtak- nem voltak meglepőek. Szakmai-etikai kérdések tették ki a vizsga kb. 2/3-ad részét. A 35-ös és 235-ös rendeletek alapos ismerete mellett semmilyen meglepőt nem kérdeztek. A vizsgáztatók partnerként kezeltek. Kiválóan megfeleltem.

Tanulság

Az elektronikus cuccok verik a papírt. A beszerzett 3 könyv (találomra vettem, mindegyik hasznos volt a maga módján)  a "papírság" miatt* tele volt elavult információval. Az interneten bárhová kattintottam, meg tudtam szerezni mindent, azonnal, frissen.A Wikipédiának** 10000 Ft-t adakoztam. Pontosan, gyorsan eljutottam a keresett infóhoz, megkaptam a hivatkozásokat, ha szükségem volt rájuk. Egy olcsó tábla PC és egy e-könyv kell (szakkönyveknek), mobilnettel***...

 

(*) A nyomdai procedúrák,  szerkesztett, sokszerzősség stb. miatt egy könyv kiadása több, mint egy évet is csúszhat. A klinikai vizsgálati (pl. törvényi) környezet, az új tudományos információ egy fél év alatt is jelentősen tud változni.

(**) Sok tanár nem szereti a Wikipédiát. Orvosi információk tekintetében meglepően bőséges és alapos. A Wikipédia filozófiája pedig jól fekszik az egzakt tudományoknak, amint újdonság van, a cikk frissíthető. Ezzel a papíralapú kézikönyvek nem tudnak versenyezni.

(***) A tanulási folyamatot lassította, hogy váltogatni kellett a blog (=jegyzet), a különböző honlapok (=kereszthivatkozások), a szakkönyvek (=papír), és az ismerős protokollok(=papír) között. Egy táblagépen/netbookon lehet futtatni a jegyzetet, és a párhuzamosan használt e-könyvön lehet tárolni a protokollokat és elektronikusan elérhető szakkönyveket.

A bejegyzés trackback címe:

https://klinfarm.blog.hu/api/trackback/id/tr301876419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása